سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رایج ترین دلایل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی

 

فیلتر یکی از مهمترین عناصر سیستم ماشین لباسشویی است. این قسمت وظایف زیادی در فرآیند شستشو دارد و در این زمینه در این مقاله بررسی می کنیم که چرا فیلتر ماشین لباسشویی باز نمی شود، چرا فیلتر ماشین لباسشویی باید مرتب تمیز شود و در نتیجه در مورد علت باز نشدن آن دانشداریم شستشوی فیلتر بسیار مهم است.

در این مقاله نه تنها با چرایی باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی آشنا می شوید، بلکه یاد خواهید گرفت که این قطعه چه وظایفی دارد، اهمیت تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی و ... را نیز یاد خواهید گرفت. همچنین توجه داشته باشید که در این زمینه اگر استفاده از ماشین لباسشویی داشته باشید، توصیه می کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید، زیرا با دانش محتوایکه در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، می توانید از ماشین لباسشویی خود بهتر استفاده کنید.

در واقع تمیز نکردن فیلتر ماشین لباسشویی شایع ترین علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی شماست. بنابراین، اگر فیلتر ماشین لباسشویی خود را در فواصل زمانی مناسب تمیز کنید، دیگر نگران ایجاد علت باز نشدن فیلتر لباسشویی نباشید.

مطالعه بیشتر : تاریخچه ماشین لباسشویی

وظایف فیلتر در ماشین لباسشویی

قبل از دانستن دلایل باز نشدن فیلترهای ماشین لباسشویی خود، باید اطلاعات کاملی در مورد ویژگی های این ماشین داشته باشید. در اینجا به بررسی قابلیت های فیلترینگ این دستگاه می پردازیم.

این قطعه در واقع پمپ را از آلودگی هایی مانند پرز، مو و ... محافظت می کند زیرا این قسمت ابتدا آب را تمیز می کند و سپس آب به پمپ ارسال می شود. قبلا هم گفتیم که این قطعه یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است. این تئوری مبتنی بر تاثیری است که فیلتر ماشین لباسشوییدر فرآیند شستشو دارد، زیرا اگر این قسمت به طور مرتب تمیز شود، این کار انجام نمی شود، ماشین لباسشویی دچار مشکلاتی از جمله: ب- لباس‌ها را نشویید و آب را تخلیه نکنید. فیلتر در پایین ترین قسمت ماشین لباسشویی نصب می شود و توسط درپوشی پوشانده شده است که ابتدا باید باز شود تا جدا و تمیز شود.

به یاد داشته باشید که در ماشین های لباسشویی بدون قسمت فیلتر، ناخالصی هایی مانند مو، پرز و ... وارد فرآیند شستشوی لباس ها شده و لباس ها بعد از شستن کثیف تر می شوند.

مطالعه بیشتر : علائم سوختن موتور یخچال

اهمیت نظافت فیلتر ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر یکی از مهمترین موارد برای استفاده صحیح از ماشین لباسشویی است، زیرا تمیز کردن این قسمت از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می کند و عملکرد ماشین لباسشویی را در طول فرآیند شستشو بهبود می بخشد.

بهترین روش نظافت فیلتر ماشین لباسشویی

یکی از دلایل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی بوش، آلودگی بیش از حد فیلتر است. به همین دلیل در زیر نحوه تمیز کردن این قطعه را برای جلوگیری از باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی بوش به شما نشان خواهیم داد. اگر قصد دارید فیلتر دستگاه خود را تمیز کنید، توصیه می کنیم تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

در واقع شستن فیلتر ماشین لباسشویی هرگز کار سخت و طاقت فرسایی نیست، بنابراین می توانید بدون کمک تعمیرکار ماشین لباسشویی در مشهد فیلتر را تمیز کنید.

1.    دوشاخه را از پریز خارج کرده و مطمئن شوید که برق به دستگاه نمی رسد.

2.    قبل از باز کردن درب فیلتر، یک حوله یا کاسه را زیر در قرار دهید زیرا ممکن است هنگام باز شدن درب فیلتر، آب از مخزن نشت کند.شیرها را کاملا ببندید.

3.    پیچ های آب پشت ماشین لباسشویی را باز کنید.

4.   درب اضطراری را باز کنید تا تمام آب آلوده از مخزن تخلیه شود. فیلتر

5.   را بیرون آورده و بشویید. به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن این قسمت بهتر است ابتدا آن را برای چند دقیقه در محلول آب داغ و مواد شوینده غوطه ور کنید.

6.   پس از تمیز کردن، فیلتر را با یک پارچه خشک کنید.

زمان مناسب برای شست و شوی فیلتر ماشین لباسشویی

نه تنها باید دلیل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی خود را بدانید، بلکه باید مدت زمان مناسب برای تمیز کردن این قطعه را نیز بدانید. به همین دلیل در این قسمت زمان مناسبی را برای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی در اختیار شما قرار می دهیم.

همانطور که در بالا ذکر شد، تمیز نکردن فیلتر ماشین لباسشویی عواقب منفی زیادی دارد. بنابراین، باید فیلتر ماشین لباسشویی را به طور مرتب تمیز کنید تا از چنین عوارضی جلوگیری کنید.

مناسب ترین دفعات تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی هر 3-4 ماه یکبار است. البته این فرکانس بسته به آب شهر، نوع لباس های شسته شده در آن ماشین لباسشویی و غیره متفاوت است.

جلوگیری از گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی

همانطور که قبلا اشاره کردیم، گرفتگی فیلتر مهمترین دلیل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی است. بنابراین بهتر است از روش هایی استفاده شود که در نهایت از باز شدن و گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر توصیه‌های مربوط به استفاده صحیح از ماشین لباسشویی را رعایت کنید، ممکن است نقص‌هایی مانند گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی همچنان رخ دهد. بهترین راه برای جلوگیری از گرفتگی فیلتر تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی را به طور مرتب تمیز کنید، اما روش "سایر" در جلوگیری از گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی درموثر است.

یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از آلودگی فیلتر ماشین لباس‌شویی، بررسی لباس‌ها قبل از قرار دادن آن در وان ماشین لباسشویی است، زیرا وجود اجسام خارجی، به عنوان مثال کلید در جیب لباس‌ها، منجر به گرفتگی لباس‌ها می‌شود. فیلتر و همچنین بروز بسیاری از مشکلات عملکرد. می توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید. تعمیر و نگهداری منظم ماشین لباسشویی، حداقل هر 4 ماه یکبار، کمک زیادی به جلوگیری از گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی شما خواهد کرد.

دلیل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی

هر نوع ماشین لباسشویی ممکن است در حین کار با مشکل مواجه شود. یکی از این مشکلات باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی است. این مشکل زمانی رخ می دهد که فیلتر ماشین لباسشویی به موقع تمیز نشود و ضایعات و ناخالصی های مختلف موجود در فیلتر مانع از باز شدنشود.

یکی دیگر از دلایل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی استفاده از مواد شوینده با چسبندگی نسبتاً زیاد است زیرا این مواد در فیلتر ماشین لباسشویی باقی می مانند و مانع از باز شدن فیلتر ماشین لباسشویی می شوند.

تاثیر آب سخت در افزایش آلودگی فیلترهای ماشین لباسشویی آب سخت

تاثیر بسزایی در آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی دارد. بنابراین اگر ماشین لباسشویی شما برای کار از آب سخت استفاده می کند، باید فیلتر ماشین لباسشویی را سریعتر تمیز کنید زیرا یکی از دلایل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی استفاده از آب سخت در ماشین لباسشوییاست.

در واقع آب سخت حاوی مقدار زیادی املاح و رسوبات است و زمانی که آب سخت وارد ماشین لباسشویی می شود این نمک ها و رسوبات منجر به آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی می شود.

اگر آب سخت وارد ماشین لباسشویی شما شود، می تواند چندین نقص در ماشین لباسشویی شما ایجاد کند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

·      فیلتر ماشین لباسشویی باید در مدت زمان کوتاهی تمیز شود

·      نفوذ زنگ آهن در آب شستشو لکه های قرمز روی لباس بعد از شستشو

·      ایجاد لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو

·      خرابی در عملکرد صحیح ماشین لباسشویی به دلیل فشار بالای رسوب در

·      مصرف برق دستگاه را افزایش می دهد

·      لوله های ورودی و خروجی آب دستگاه مسدود شده است

·      و...

دلایل باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی خود را بیابید و رفع کنید

در این قسمت با نحوه عیب یابی و تعمیر فیلتر باز نشدن ماشین لباسشویی آشنا می شوید تا در صورت مواجه شدن با این مشکل در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

آموزش رفع این مشکل می تواند به شما کمک کند تا از بسیاری از مشکلات دیگر جلوگیری کنید زیرا بازکردن و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی باعث ایجاد مشکلات بیشتر و همچنین بر عملکرد سایر قطعات می شود.

برای بررسی اینکه چرا فیلتر ماشین لباسشویی باز نمی شود، ابتدا باید بررسی کنید که آیا این قطعه آسیب فنی، خرابی، لیز خوردن و ... دارد یا خیر. و اگر فیلتر ماشین لباسشویی شما آسیب دیده، ترک خورده یا آسیب دیده است، نیاز به تعویض دارد. اما باید ذکر شود. برای تعویض فیلتر این ماشین لباسشویی با متخصص تعمیر ماشین لباسشوییتماس بگیرید.